Een energie bespaarcampagne en isolatieactie voor Energieloket Achterhoek
Hiervoor hebben we samen met VILLA5 de ‘Pak ’t an campagne’ bedacht. Waarbij Achterhoekers andere Achterhoekers ideeën en inspiratie geven om energie te besparen en zelf aan de slag te gaan met simpele bespaarmaatregelen. Denk aan de was ophangen, thermostaat lager zetten en zelf tochtstrips aanbrengen. Alles erop gericht om de energierekening aan te pakken.
Campagne uitgerold
Er is tegelijkertijd een online en offline campagne uitgerold. En met succes: we hebben tienduizenden inwoners met onze boodschap bereikt. Een tweede winstpunt is dat veel Achterhoekers het Energieloket Achterhoek nu kennen. Ze weten nu waar ze terecht kunnen voor hulp en ondersteuning bij al hun energievraagstukken.
Na de jaarwisseling is de opdracht verlengd en hebben we de Pak ’t an-campagne gekoppeld aan de Achterhoekse Isolatieactie. De opgebouwde naamsbekendheid van de eerste actie is gebruikt om Achterhoekse huizenbezitters uit te nodigen écht werk te maken van isoleren.
Ga isoleren
Deze campagne hebben we vooral online succesvol gehouden
. De deelnemers kregen voor hun deelname:
- Onafhankelijk advies van een specialist voor maar 35 euro
- Begeleiding in het advies- en offerteproces.
- Tot 30 procent subsidie op isolatiemaatregelen.
- Hulp bij aanvragen juiste leningen en/of subsidies.
- Betrouwbare uitvoerders uit de regio.
- Makkelijk offertes vergelijken.
Meer informatie: energieloketachterhoek.nl/pakan
Review
Projectleider Sanne Ouwens van het Energieloket Achterhoek:
“COMcept heeft voor ons een promotiecampagne opgezet voor zowel online als offline media. We zijn heel erg met hetgeen dat COMcept voor ons geregeld heeft. Ze hebben alles van A tot Z georganiseerd. Ook verliep het contact erg prettig. Wij zijn zeer tevreden over de samenwerking COMcept en kunnen dit bureau bij iedereen aanbevelen. “