
Een pakkende naam en sterk concept voor Wegverleggers.
Met een uniek concept stevig de markt in.
Hoe zet je een unieke samenwerking stevig in de markt die innovatie in asfaltonderhoud centraal stelt en tegelijkertijd kennisdeling en duurzame ambities benadrukt? Gemeente Enschede, Gemeente Losser en de aannemers NTP en Roelofs wilden met hun initiatief, Wegverleggers, opvallen en een stevige basis leggen om hun doel te bereiken: de regio Enschede en Losser in 2050 klimaatneutraal maken.

Ons advies
We adviseerden om met een sterk creatief concept Wegverleggers stevig op de kaart te zetten. Met een pakkende naam, een passende uitstraling en een gerichte communicatie- en marketingstrategie. Het doel? De samenwerking en haar duurzame ambities tot leven brengen én inspireren.
Dit hebben we uitgevoerd
We startten met een creatieve sessie waarbij alle betrokken partijen samenwerkten om de naam en huisstijl te ontwikkelen. We bepaalden de uitgangspunten: activerend, passend bij de duurzame missie en aantrekkelijk voor de doelgroep. Deze sessie leverde niet alleen energie op, maar ook een duidelijke richting. Met de input gingen we aan de slag en kwamen we terug met verschillende namen en stijlen, waaronder de uiteindelijke keuze: Wegverleggers.
‘Waarom we uiteindelijk tot de naam Wegverleggers zijn gekomen? De naam Wegverleggers staat voor het verleggen van grenzen: het lef hebben om dingen anders te doen, buiten de gebaande paden te denken en te werken aan vernieuwing. Wegverleggers zetten stappen richting een duurzame leefomgeving én beter wegonderhoud – vooruitstrevend en met visie. Tegelijkertijd is het ook letterlijk: ze verleggen wegen. Er zit dus een dubbele lading in de naam – grensverleggend én praktisch. Kortom: Wegverleggers staat voor durf, verandering en beweging.’
– Nadine Verveld, communicatieadviseur bij Comcept
Na het vaststellen van de naam ontwikkelden we een gerichte communicatie- en marketingstrategie. We bedachten drie strategische communicatielijnen die Wegverleggers positioneren als een innovatief collectief. We koppelden dit aan een actieplan met concrete stappen voor de eerste zes maanden, zodat het initiatief direct zichtbaar wordt en impact maakt.


Het resultaat
Een pakkende naam en passende uitstraling waarmee Wegverleggers zichzelf met trots kan presenteren: een collectief van denkers en doeners, ambitieus in duurzaam wegonderhoud. Dankzij onze strategie en handvatten kan het initiatief nu breed uitdragen waar ze voor staan: slimme en duurzame wegen die bijdragen aan een beter klimaat en een fijne leefomgeving. De impact is duidelijk: meer herkenbaarheid, een sterke positionering en een inspirerende uitstraling voor de toekomst. Neem een kijkje op Wegverleggers.nl.
Ben je ook zoek naar een pakkende naam en sterk concept?
Wij helpen je om jouw verhaal op een unieke en doeltreffende manier te vertellen. Neem contact met ons op – samen maken we jouw ambitie zichtbaar!